Det dummeste vi har gjort på tur! (Mariaexpressen)
Hjem Add Om oss

Det dummeste vi har gjort på tur!

Når man elsker konserter og musikaler men bor i Bergen, så blir det fort noen turer rundt i landet, for å få med seg det man ønsker. De fleste gangene vi reiser sammen er det enten for å få med oss Maria Haukaas Mittet-konsert eller en musikal med Hans Marius Hoff Mittet. Det er alltid verdt både turen og pengene! For å få med oss mest mulig blir det en del budsjettvarianter. Hei nattog, ankomst før cafeer/butikker åpner og trøtt i trynet hele dagen. Innimellom har vi tatt litt dumme valg, men det har alltid ordnet seg - sånn som det pleier å gjøre for snille jenter. Noen av disse situasjonene tenkte vi å dele i dag.

- Den gangen vi var så budsjettbevisste at vi droppet søvn
Da vi dro til Halden på Allsang På Grensen i 2010 valgte vi de billigste tog-alternativene. Vi tok derfor nattoget fra Bergen, ankom kl. 09 og skulle ta tog hjem igjen kl. 04, istedenfor å overnatte i Halden (ganske idiotisk med tanke på at vi kunne teltet for ca en hundrelapp på campingplassen).Hva vi hadde tenkt å bruke tiden frem til kl. 04 på husker vi ikke, men vi endte i hvert fall opp på et utested som lot oss få vente til toget skulle gå. Da vi kom hjem var det med et heftig underskudd på søvn etter nærmere 1 1/2 døgn uten søvn.

- Den gangen vi ikke gjorde research på området vi skulle bo i
Da vi skulle se Hair i Oslo skulle vi til og med sove på hotell, og det ble et ganske rimelig et. Da vi skulle sjekke inn fikk vi et hint om at det kanskje ikke var byens beste strøk da det hang en lapp på døren "prostituerte ingen adgang". Vi vet at Skippergata ikke er et sted å henge, men trodde av en eller annen grunn at nabogaten var bedre. Vi fikk også høre det etter musikalen at det ikke var et bra sted vi hadde funnet. Men vi holdt oss sammen og gikk fort, så det gikk heldigvis bra.

- Den gangen vi ikke dobbeltsjekket billettene
Dette er nesten det verste vi har gjort. Vi var i Oslo for å se Skjønnheten og Udyret, og hadde gledet oss masse både til å se Hans Marius på scenen og få se sceneversjonen av Disney-favoritten. Vi hadde hatt en kjempekoselig dag i Oslo og stod på hotellrommet (denne gangen et ordentlig hotell) og gjorde oss klare. Så fant vi fram billettene og fant ut at forestillingen begynte en time tidligere enn vi trodde. Sprintet gjennom Oslo med høye hæler og måtte snike oss inn midt i åpningsnummeret. Det er faktisk ikke greit, og om noen ved siden av oss hadde vært sene inn på teateret hadde vi nok sendt noen stygge blikk.Tør ikke tenke på hvor sure vi hadde blitt om vi hadde gått glipp av mer av forestillingen!

- Den gangen vi undervurderte størrelsen på Kristiansand
Vi var sultefôret på Maria-konserter, hun skulle på en sommerturnè med to stopp i Kristiansand både i sentrum og på et feriesenter. Feriesenteret så vi lå 1-2km (I LUFTLINJE) fra sentrum, så da var det bare å hive seg på en 12 timer lang togtur til Kristiansand. Etter konserten i sentrum skjønte vi at vi måtte ta buss til feriesenteret, og etter å ha spurt noen visste vi at vi skulle gå av ved en bensinstasjon. Satt på bussen, så en bensinstasjon, gikk av og skjønte at vi var midt i ingenmannsland. Spurte folk og fikk vite at det var alt for langt å gå, ble guidet til et større busstopp og med god hjelp fra medpassasjerer kom vi rett. At det faktisk gikk buss tilbake var bare flaks for det sjekket vi heller ikke før vi faktisk skulle tilbake  til Kristiansand.

- De gangene vi har glemt å spise ordentlig
Her har vi syndet mange ganger. En gang spiste vi marshmallows og cola til kvelds før vi skulle sove på nattoget og endte med tidenes sukkerkick og fikk i hvert fall ikke sove. Ellers er det en gjenganger å leve en hel dag på en bollepose på deling. Nå er vi blitt bedre på spising, men det er lett å glemme når man er giret og høy på livet - sånn som vi ofte blir når det er snakk om konsert og musikal. Men til alle som skal på konsert, vær så snill å husk ordentlig mat!

Alt ordner seg som sagt for snille jenter, og vi har så og si alltid flaksen med oss på tur (bank i bordet). Selv om vi får litt underskudd på søvn (og til tider mat) og av og til stresser litt, så er noe av det gøyeste vi gjør å reise sånn som dette for å oppleve både god musikk og dyktige folk på scenen.​

#Reise #Fail #NSB #venner

• 26.09.2016 kl.16:12
    fint innlegg da:)
    02.10.2016 kl.10:04
    liveterherlig93: Tusen takk :)
    27.09.2016 kl.14:24
    Høres ut som at de har kommet mye gøy ut av det uansett da :D
    02.10.2016 kl.10:03
    Nikita: Det har det! Mye kjekke minner!
    27.09.2016 kl.14:26
    Haha, uff, dere har hatt flaks i uflaksen da, vil jeg si! :-)
    02.10.2016 kl.10:03
    Little Miss Sunshine: Ja, vi har jo egentlig det haha!
    27.09.2016 kl.23:37
    haha sikkelig gøy innlegg :D
    Tiril: Tusen takk.
    28.09.2016 kl.18:20
    Moro innlegg! Man lærer jo av feilene man tar, haha! :D
    02.10.2016 kl.10:03
    Vilde: Takk. Ja, men lærer og det beste av alt er at man kan le så godt av det etterpå.
    29.09.2016 kl.13:58
    gud så artig innlegg! :D
    02.10.2016 kl.10:02
    RebeccaHasselgard: Haha, tusen takk :)
    29.09.2016 kl.21:38
    Haha, åh kjenner meg igjen i mye her. Har gjort de samme tabbene, men heldigvis så lærer man av det!
    02.10.2016 kl.10:02
    Leah Isabell V: Haha, ja man lærer og kan le av det etterpå! Er jo det som er herlig.
    30.09.2016 kl.20:31
    Haha, så morro å lesa :D Tabber e gøy å se tebake på. *mimre over egne tabber*

// Tusen takk <3
    02.10.2016 kl.10:02
    Milla: Hehe, ja egne tabber som man virkelig kan le av etterpå er godt å ha med seg. Takk.